tirsdag 15. juni 2010

Fotojakt på bever

Bli med på guidet fototur i Øyeren. I Øyeren og Nordre Øyeren Naturreservat er det et yrende fugle og dyreliv og beveren er en av de største karakterartene. Undertegnede har lang erfaring som naturfotograf og er lokalkjent i området. Jeg vet hvor vi finner beveren og hvor vi til enhver tid har det fineste fotolyset. Ønsker du å oppleve og fotografere vår største gnager i sitt rette element i Nordre Øyeren Naturreservat så bli med på en av mine guidede turer spesielt tilrettelagt for naturfotografer. Fotograferingen foregår i hovedsak fra båt og jeg benytter en 16 fots skjærgårdsjeep med plass til 3 fotografer. Jeg har bevergaranti på mine turer!

Beveren er nattaktiv, men er normalt aktiv fra forholdsvis tidlig på kvelden. Beverturene foregår fra tidlig kveld til fotolyset blir for svakt.

Send meg en mail: fetnaturfoto@gmail.com eller ring meg på mobil: 99 59 11 60 for nærmere info og priser.

Mvh
Henrik Strømstad

Klikk på bildene for å se de i større format!







Foruten bever er sjansen overhengende for å møte en rekke andre arter. De vanligste er fiskeørn, gråhegre, bekkasin, svaner og en rekke andefugler. Ellers er det gode bestander av rådyr og elg i området. Under følger et knippe bilder tatt i forbindelse med tidligere beverturer eller i samme området.















2 kommentarer:

  1. I really love nature. So fun and exciting to see these animals and birds. Seeing these things would really feel like I am close to nature.

    Scott (kitchen remodeling)

    SvarSlett
  2. Great info! I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don’t know what to say except that I have. Welcome go to our site insta stalker

    SvarSlett